해당 에러 메세지로 검색해보면 DDE(동적 데이터 교환) 옵션을 해제하라거나 하드웨어 그래픽 가속 설정을 해제하라는 조언이 대부분인데, 이미 그렇게 설정돼 있거나 설정해도 아무 효과가 없었다. 오피스를 다시 설치하라거나 시스템을 복원해 보라는 근거없는 해결책을 제시하는 사람들도 있는데, 본인 뿐 아니라 실제로 많은 사람들이 문제를 해결한 방법을 발견하여 이곳에 옮겨둔다.
해결책을 제시한 원본 글의 링크는 다음과 같다. 이 중 Krzysztof Nikołajczuk 이라는 유저가 답변한 내용이 실제로 효과가 있었던 방법이다. 해당 문서가 삭제되거나 변형될 경우를 대비하여 본문 하단에 직접 번역한 내용을 추가해 두었다.
원문:
Here is the solution:
- Start any office app, e.g. Word, from the start menu (start button / Microsoft Office 2013 / (app). This link should work; it's only links that have been copied to desktops, taskbars, etc. that don't.
- Click on a blank document (or workbook, or whatever) to get to a regular document window. Then use File / Account to open the account/version/activation screen. Click the Update Options button and select Disable Updates from the menu. This is important because you don't want your computer downloading the update again after you uninstall it!
- (Note you can also do steps 1 and 2 only to proactively prevent any computer running Office 2013 64-bit from updating if it hasn't done so already. The installed version will show on this screen, and if it's earlier than 15.0.5589.1001, just turn off updates and you will have dodged the bullet. Congratulations, you're done.)
- Assuming you have been updated, close the office app you have loaded and any and all other Office 2013 apps.
- Open an elevated command prompt (run cmd.exe as administrator)
- Change to the Office 2013 click-to-run base folder:
cd "%ProgramFiles%\Microsoft Office 15\ClientX64" - Revert to version 15.0.5571.1000, which does not have this bug:
officec2rclient.exe /update user updatetoversion=15.0.5571.1000 - Wait a bit. Be patient, it takes a few minutes. You will see a box pop up (not immediately, don't worry) informing you that updates are being downloaded; then that box will close and another will pop up telling you that updates are being installed. When this second box closes, you are done.
I've done this on few computers so far and it's worked flawlessly.
임의로 약간의 내용을 생략했으니 보다 정확한 내용을 원한다면 원문을 확인하기 바란다.
1. 윈도우 시작 버튼을 눌러 아무 오피스 앱을 실행한다. 정상적으로 동작할 것이다. 동작하지 않는 것은 바탕화면이나 작업관리자 등에서 실행할 때 뿐이다.
2. 빈 문서를 열고 업데이트/버전/인증 정보가 표시되어 있는 파일-계정 화면으로 이동한다.
3. 현재 오피스 버전이 15.0.5589.1001로 표시된다면 다음과 같이 설정한다. 이미 그렇게 설정되어 있지 않다면, 업데이트 옵션 버튼을 누르고 업데이트 사용 안 함으로 설정한다. 업데이트를 하도록 설정해 놓으면 문제를 해결한 후에 다시 문제가 발생할 수 있다.
4. 실행중인 모든 오피스 앱을 종료한다.
5. 커맨드 프롬프트를 열고(윈도우 시작->cmd.exe->실행) 다음과 같이 입력한다.
6. cd "%ProgramFiles%\Microsoft Office 15\ClientX64" (오피스 폴더로 이동)
7. officec2rclient.exe /update user updatetoversion=15.0.5571.1000 (오피스 버전 롤백)
8. 업데이트 창이 열리면 완료될 때까지 기다린다.
역시 올드한 프로그램은 업데이트를 막아두는 편이 정신건강에 이롭다.
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